Valp och specialutställning Halmstad 26/3-11

Valp och specialutställning Halmstad 26/3-11
Joyce 2:a tik 18-24mån

Joyce SG1 Karlstad

Joyce

söndag 29 november 2009

Globen horse show-09

Inte Milton... men en sagohäst..



Åhhhh.. dessa frisiska skönheter..







kolla in vilken benföring...







Tomas Erikssons team..







Baryard i luften..



Helena Lundbäck..



Roffe Bengtson..



Ludger Beerbaum i farten..



1 :a pris till Malin Baryard







En fantastisk dressör, och hans hästar



liten mamma med liten bebis...



Tomten önskar....Alla en riktigt GOD JUL.




Här kommer lite bilder från helgens horse show i Globen. Vilket var en fantastisk upplevelse, med massor av hästar, människor och show med stort S. Men det som gjorde störst intryck på mig var kadriljen med frieserhästar. Finns det några ståtligare än dom , med sina långa flygande manar och svansar?.. ja då kommer inte jag på det i alla fall. Sedan var det körning med fyrspann, också helt otroligt hur dom kan manovrera fyra hästar på en gång och i en sådan fart. Uppvisningar av skilda slag, b la enbet med frieserhäst, också det fantastiskt vackert. Sedan hade alla ungdommar uppvisning med jultema, där dom klätt ut sig till tomtar och allt vet vad.
Och sist men inte minst huvudattraktionen, hoppningen med alla våra kända utövare som Baryard, R-G Bengtson, Jessica Kürten,Ludger Beerbaum för att nämna några. Ojojoj.. vilken helg det varit, är helt färdig kommer att somna som en stock i kväll, och jag drömmer säker om hur jag flyger fram på en stor svart frieserhingst.
Tack Syster Yster, Marianne och Caroline för en trevlig helg i Stockholm
We`ll be back!!

14 kommentarer:

  1. Tack själv syster yster,vilken upplevelse!!!!

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, vilka vackra hästar, måste ha varit underbart att se. Undrar om horse show kommer till Göteborg.

    Vi ses på Söndag

    SvaraRadera
  3. Ja visst var det det,vill tebax igen.:)


    Fia.. du skulle varit med! Vilken show!!
    I Göteborg i april tror jag att världskuppen går av stapeln. Men jag har hört att Skandinavium kan slänga sig i väggen, i jämnförelse. Jag kan som sagt bara rekomendera Globen, men det skulle vara kul att se det i Göteborg oxå.
    Ha det gott, vi ses på Söndag. På lördag åker vi till Såtenäs för att kolla på IPO, Spännande:))

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder du tagit. Jag begriper mig inte så mycket på hästar men jag tycker det är skoj att titta på. Såg en del av det på tv-n men det måste vara fantastiskt att vara där.

    SvaraRadera
  5. Scandinavium går av stapeln i februari.

    SvaraRadera
  6. Så kul Susanna då ses vi på Lördag, ska dit oxå o kolla på alla duktiga hundar, skulle varit med med Bettzi men tyvärr har hon fått en skada i en muskel i ryggen, så vi får vänta med tävling.

    SvaraRadera
  7. Tack Ingan !! Har en väldigt konstig kamera, så hälften av bilderna åker i soperna. Det var fantastiskt att vara på plats och uppleva allt där istället för genom tv rutan.:)

    Det är bra syrran , Du har bättre koll än vad jag har:)

    Nämen vad skoj Fia, då ses vi både lördag och söndag. Tråkigt med Betzi,men det går väl fler tåg :))

    SvaraRadera
  8. Tänkte bara höra med Er när, alltså vilken tid ni åker på Lördag och om jag i så fall skulle kunna få åka bakom Er, är lite osäker på vägen. Skulle åkt med min uppfödare till Bettzi men han ska åka så himla tidigt, då kom jag att tänka på Er, kanske i så fall att vi kunde träffas på blomsterlandet, kommer inte riktigt ihåg var ni bor.

    SvaraRadera
  9. jag igen, kanske kl 7 hade varit en bra tid att träffas, för tidigt kanske ni tycker.

    SvaraRadera
  10. Hej Fia, det tycker jag låter som en bra tid. Då ses vi där kl 7 .OK:)

    SvaraRadera
  11. Jätte snällt, jag vet på ett ungefär hur man åker, mot Mariestad och sedan......... ja det var just det. Tror vi ska svänga in efter skylt "Håle" ca 300 m till vänster, grusväg sedan framme. Då står jag vid blomsterlandet kl 7.

    SvaraRadera
  12. Tänkte bara höra om ni ska ta med Joice, Farkas får nog följa med.

    SvaraRadera
  13. Båda hundarna får följa med,hoppas att det går bra för Joyce har precis börjat löpa. Men dan kan ju bli lång annars.
    Ha det gott ses i mornbitti.:))

    SvaraRadera
  14. Kul i dag, kallt, var som en isbit när jag kom hem, trots varmt i bilen. Hoppas att ni förstod lite av dagens tävling, inte så lätt när man är ny. Drygt 8 mil hade jag en väg, har ju tänkt att söka medlemsskap i Såtenäs, men då kan det inte bli för många gånger i månaden som man kan åka dit. Ses i morgon.

    SvaraRadera