Valp och specialutställning Halmstad 26/3-11

Valp och specialutställning Halmstad 26/3-11
Joyce 2:a tik 18-24mån

Joyce SG1 Karlstad

Joyce

måndag 27 april 2009


Idag tog min syster och jag en härlig ridtur. In i skogen bar det av, för att söka nya ridvägar. Det är ju så härligt att sitta till häst, även om en inte är duktig. Min ridkonst det är då inget att skryta med, utan jag är överlycklig varje gång som vi kommer hem utan att jag farit av hästen. Men det kommer sig nog av att Jesilah är så himla snäll oxå och inte gör några försök att få av mig. Men jag har blivit fegare på äldre dar, så skyddsvästen sitter på fast att en känner sig som värsta michelingubbe. man blir så otymplig tycker jag.

Vi var ute i skogen i 1 1/2 timme. Vi var redigt svettiga när vi kom hem, och det var hästarna oxå. Det var ju faktiskt tjugo grader ute idag, och under ett pansar så blir det pisseblött. Usch..

Hästarna fick vi tvätta av lite grann, och det var ju bara skönt. Sen ut i hagen och rulla sig.

Hoppas att det blir mer sådana här sköna dagar framöver.

3 kommentarer:

  1. Mysigt att rida ut i skog och mark..:)

    SvaraRadera
  2. Ja det är helt underbart, sålänge man slipper de förbaskade älglusen. För de är riktigt vidriga..:)

    SvaraRadera
  3. Våran skäck sätter sig aldrig älglusa på? Vi har en som en åker å när han får älglus...:)

    SvaraRadera