Valp och specialutställning Halmstad 26/3-11

Valp och specialutställning Halmstad 26/3-11
Joyce 2:a tik 18-24mån

Joyce SG1 Karlstad

Joyce

tisdag 14 april 2009

Nu är det dax att behandla djuren , både katt och hund mot dessa otäcka kryp FÄSTINGAR.
Såg igår att katta hade en fästing på sig. Så nu är det inhandlat Scalibor halsband till Sally ,och katten får frontline droppar i nacken. Jag tycker att det fungerar väldigt bra framförallt med halsbandet. Men det är ju inte alla som tål det. Man får ju också tänka på det att man tar av det när hunden ska bada. Det är ju lätt att glömma, eller missa om man har en hund som bara häver sig i vattnet.

5 kommentarer:

  1. Nu är det dags för marodörerna att göra entre..

    Tänkte köpa frontline och droppa i nacken på Hanno..Hoppas det håller dom borta. Man får nog kolla honom ändå. Nån liten jäkel kan sätta sig ändå...:) Scalibor halsband kanske är bättre?

    SvaraRadera
  2. Det har fungerat väldigt bra med halsband på Sally. Det varar över sommaren, och på så vis blir det oxå billigare. För dessa preparat är ju ganska kostsamma allrahelst om man har flera djur som behöver dem. Det finns inte att köpa halsband till katt, annars hade jag gjort det med. När jag körde med frontline,så varade det precis i 3 veckor, så var det dax att droppa på igen. Så jag tycker att det är bättre med halsband, men jag vet inte om det är så bra på små valpar, kanske är droppar att föredra.:)

    SvaraRadera
  3. Ska kolla upp det med halsband. Annars droppar jag frontline denna sommaren..:)

    SvaraRadera
  4. DUNDRA HAR VALPAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!HAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)

    SvaraRadera
  5. ÄNTLIIIIIIIIIGEN !!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera