Valp och specialutställning Halmstad 26/3-11

Valp och specialutställning Halmstad 26/3-11
Joyce 2:a tik 18-24mån

Joyce SG1 Karlstad

Joyce

tisdag 5 maj 2009

Handlerkurs i Munkedal










Idag har vi varit på kurs. Västra kennelklubben hade en handlerkurs på folkets hus som vi gick på idag, med gamla Sally. Jag har tänkt att eventuellt ställa ut Joy framöver,och då är det ju bra att få reda på hur man skall gå till väga. Där fanns en mängd olika raser representerade allt från powder puff till grand danoa, och blandisen Sally då förståss. Vi fick träna på att gå i ring, och så fick var och en ställa sig för "domaren". De små raserna för sig och de stora för sig. Vi fick många tips på vad man ska tänka på osv. Sally tyckte det var roligt att springa och visa upp sig, hon fick väldig fin kritik för sina rörelser..då blev matte mallig..Men när det gällde att stå still när domaren skulle titta på henne då gick det inte lika bra. Hon ville hela tiden flytta sina tassar som jag försökte ställa rätt. Det var ju inte så lätt för henne när matte hittar på sånna konstigheter att dra med den gamla damen på utställningskurs. Men det var en givande kväll för min dotter och mig, och vi får väl träna på Sally så att man får in den rätta känslan just för att få hunden att stå korrekt. Övning ger ju som bekant färdighet. Vi har också tänkt att försöka komma ut på lite utställningar runt ikring, och då närmast till Orust den 30 /5 för att kolla på. Det lär man sig ju också på.
Nu får Ni ha det så bra, jag e trött nu och ska krypa till kojs.. Natti Natti....:)

2 kommentarer:

  1. Bra träning. Kul att du är på hugget Sussane..:) Söt bild i hörnet...:)

    Mycket träning med Royal för mig nu..Täta Norge resor..Kan ju stanna till å få en kopp...på vägen hem nån dag..:)

    SvaraRadera
  2. Ja...gör det , det skulle vara kul. Vet du var jag finns annars skickar jag adressen över mailen. Det är ju inte osannoligt att du passerar på vägen utan för vårt hus, det beror på vilken väg du åker från dal.

    Jovisst e de söta de små.. ska snart träffa dem igen... Ha det gott:))

    SvaraRadera