Valp och specialutställning Halmstad 26/3-11

Valp och specialutställning Halmstad 26/3-11
Joyce 2:a tik 18-24mån

Joyce SG1 Karlstad

Joyce

lördag 13 juni 2009




































I natt har jag sovit brevid Joyce på golvet, inte mycket sömn det kan jag ju säga. När hon vakna upp så busa vi länge i min"säng", åhh.. vad härligt det var. Hon är riktigt livlig. När hon blev trött sen så fick hon för sig att bädda om i sin sängplats. Hon drog iväg med underlaget ur bädden, för att sedan slänga sig på det hon dragit ut och ser allmänt charmig ut. Hon tröttna ganska fort och la sig i bädden igen... och sicken stil hon ligger inne med.

På förmiddagen tog vi en promenix på ängen, men först hade vi lite koppelträning. Halsbandet kliar ju så in i vassen, så det vill hon nog helst bli av med. På hemväg var det nära att Joyce blev kidnappad. Vi träffade nämligen på 2 män med hund och barnvagn. Jisses vad hon morska upp sig och skällde ut dom, för att lika for springa och gömma sig bak matte. Men det varade bara en sekund så var hon framme och hälsade och de ville då ta med henne hem så hon kunde gå med den lilla flickan till dagis. Å vem vet det kanske Joyce hade tyckt var jätte kul. Hon sköter sig fint och gör inget inne( peppar peppar) och gillar att busa med katten. Det är många som kommer för att få träffa henne nu, de är ju så nyfikna på hur hon ser ut. Alla har de sagt att vi har en väldigt vacker hund och det visste vi ju redan.

5 kommentarer:

  1. Vad härligt vi har det nu. Hinner nästan inte att blogga. jarre skälde oxå ut en mötande människa på gatan idag. Det är nog något Camilla o Dick har lärt dom,hehe.

    SvaraRadera
  2. Det är jag övertygad om. Joyce är riktigt tjyvaktig. Hon snor Sallys ben, borstar mina skor ja allt som är löst. Hon jagar katten, det är det bästa hon vet.Så nu får vi passa på henne för kattf.n är full i jäkelskap den oxå. Katta vill säkert locka bort henne så hon aldrig hittar tebaks, för hon får inte ha maten i fred , den vill ju Joyce ha. Så vi har helt enkelt flyttat upp katta ett steg... på bänken, vi har varit tvungna att frångå våra principer att katta inte ska vara på bänkarna.Så kan det bli...hihihi
    Blogga.. jag får smyga upp när hon sover och hoppas på att hon inte vaknar på ett tag.
    Ska försöka städa lite sen för här ser ut som ett bombnedslag
    Ha det gott å pussa Jarre från mig.

    SvaraRadera
  3. texten blev lite rolig när några komma föll bort... så blir det när man har bråttom...:))))

    SvaraRadera
  4. Konstigt? Jag känner igen det här resonemanget på nåt sätt...:) Tror jag hade det med er om jag minns rätt...Kul att ni är två som har valp samtidigt men jag får väl vara med på ett hörn hoppas jag...Hon är helt enkelt ljuvlig lilla Joyce...:)

    SvaraRadera
  5. Du har så rätt så BM,hon är gudomlig. Å visst, vill inget annat än att Du finns med oss:)))Det är ju ditt fel att vi håller på.. eller är det inte så???
    Kram på er=)))

    SvaraRadera