Valp och specialutställning Halmstad 26/3-11

Valp och specialutställning Halmstad 26/3-11
Joyce 2:a tik 18-24mån

Joyce SG1 Karlstad

Joyce

tisdag 16 juni 2009




Idag har vi varit på farten . På morgonen går vi vår lilla runda på ängen och in i skogen. Det är så bra för då koppeltränar vi på vägen och så får hon gå fritt på ängen, och det tycker hon är härligt att få lufsa runt. Jag tycker att hon kommer ganska bra vid inkallning och hon får mycket beröm när hon kommer. Vi har spelat basket med en förlänge sedan uttjänt basketboll, men vad gör det när Joyce tycker det är så roligt att springa och hämta den och försöka tugga den i atomer. Hahaha... hon e för söt den lilla rackarn. Hon har en förmåga att få alla hjärtan att smälta. Vi har åkt bil och hälsat på lite folk idag bla min mamma. Hon blev helt till sig i trasera när hon fick se lilla undret. Och naturligvis tyckte oxå hon att hon var otroligt vacker i sina mörka färger. Åka bil det tycker hon är helt okey och det är ju jätte bra då jag vill ha med mina hundar överallt dit jag ska i den mån det går. I morgon blir det en ny tur, då ska vi till vetrinären för att hämta foder åt Sally. Hoppas oxå att vädret håller i sig så att vi kan vara ute så mycket som möjligt.

2 kommentarer:

  1. Så fina dom är i bilen...:) Fin bild på Joyce med bollen...:)

    Jag tycker du gör rätt att du låter din Joyce vara ute och upptäcka världen och gå promenader. Läst mycket i olika forum mm om att otroligt många är livrädda för att valpen ska bli överansträngd. Väldigt många anser att man inte ska göra något med sin valp innan den är röntgad i princip. Antingen eller verkar det vara...Var har "lagom" tagit vägen...:)

    Slår vad om att ditt lilla knyte har mycket energi...:)

    SvaraRadera
  2. Det stämmer, hon är ett energiknippe. Jag tycker det är skönt att gå på morgon promenad, och det kan jag tala om att det gör Joyce oxå.
    Denna runda är inte särskilt lång och man ser på henne att hon tycker det är jättekul att få nosa runt i gräset , där finns hur mycket lukter som helst. Sedan tycker jag att det är naturligt för ett djur att röra på sig, och vi tar det lugnt. Vill hon sätta sig ner och vila, ja då väntar vi in henne, men oftast är det full fart.:))

    SvaraRadera